
Uttalande med anledning av nyheten om Ivo Vazgec
Assyriska FF har idag mottagit uppgifter från Länstidningen i Södertälje om att vår nya målvakt Ivo Vazgec blivit åtalad för rattfylleri några dagar innan han skrev på kontrakt med Assyriska. Detta är naturligtvis olyckligt och något klubben tar avstånd ifrån. Klubben har efter samtal med spelaren, efter möte med klubbens sportkommitté och delar av styrelsen har man kommit fram till följande åtgärdsplan och vill delge denna offentligt: