
Resan tillbaka har börjat
För ett och ett halvt år sen tog en ny styrelse över ansvaret för den då degraderade klubben Assyriska FF. Löftet från styrelsen var att senast inom fem år, det år som klubben fyller 50 år, ska vi vara tillbaka till eliten. I lördags togs första steget genom avancemanget till division 1 - men vad händer nu? Ordförande Moussa Esa delar med sig av sina funderingar om den närmaste tiden och den långsiktighet som den nya satsningen behöver byggas på.